Mateřská škola POHÁDKA Zbůch
příspěvková organizace
U Školky 150
330 22 Zbůch
6.30 - 8.00 PŘICHÁZÍM DO ŠKOLKY
- dodržuji příchod, abych nerušil další průběh dne
8.00 - 9.00 VOLNÉ HRY
- nepotřebuji nosit hračky do školky, máme jich tu dost
9.00 RANNÍ KRUH
- povídám své zážitky, postřehy, radosti i starosti
9.10 RANNÍ CVIČENÍ
- rozhýbám se, protáhnu a zrelaxuji
9.20 SVAČINA
- nikdo mě nenutí, ale ochutnávám a poznávám nové chutě
9.30 – 10.00 DIDAKTICKY CÍLENÉ ČINNOSTI
- poznávám, objevuji, dozvídám se nové věci - vše formou hry s motivací
- spolupracuji s kamarády, učím se vlastní zkušeností
- mým speciálním vzdělávacím potřebám je věnována individuální péče
10.00 –10.15 OBLÉKÁM SE A JDU VEN
- potřebuji vhodné oblečení, aby mi nebyla zima nebo horko
- potřebuji vhodnou obuv, kterou si zvládnu sám zapnout nebo zavázat
10.15 –11.45 JSEM VENKU
- seznamuji se s přírodou, přírodními jevy a okolním světem v přirozeném prostředí
- hraji si s kamarády
12.00 –12.30 OBĚD
- ochutnávám a pochutnávám si a pokud jsem předškolák, používám správně nůž a vidličku
12.15 - 12.45 MOHU JÍT PO "O"
- při čekání na rodiče si hraji
12.45 –14.15 ODPOČÍVÁM NEBO SPÍM
- po přečtení pohádky rád naberu síly na zbytek dne
14.15 - 14.30 ODPOLEDNÍ SVAČINA
- ochutnám a posilním se
14.30 – 16.00 ODCHÁZÍM A TĚŠÍM SE DOMŮ
- než si mě někdo vyzvedne, hraji si s kamarády nebo paní učitelkou; při hezkém počasí jsem na zahradě
Denní program je dostatečně flexibilní, umožňuje naplňování potřeb jednotlivců, ale i skupiny dětí, také řešení nečekaných situací.
Do týdenního režimu zařazujeme příležitostně hrací dny rozvíjející klíčové kompetence formou volné hry.
Během dne děti střídají činnosti i prostory – třídy, zahrady, přírodní ekosystémy které jim umožňují aktivní pohyb, poznávání i relaxaci.
Strava je dovážena ze školní jídelny. Jídlo je plnohodnotné, vyvážené, děti mají dostatek ovoce i syrové zeleniny mnohdy s možností výběru. Je dodržována zdravá technologie přípravy jídel i intervaly mezi jídly. Měření teploty jídla je prováděno a denně zapisováno.
Do jídla děti nenutíme, ale opakovaným ochutnáváním si na něj zvykají. Děti si samy volí velikost porce, mají možnost přídavku. Při stolování jsou děti vedeny k samostatnosti, učí se manipulovat s dětským příborem.
Pitný režim je zajištěn ve třídách během celého dne. Děti mají k dispozici čaj, pitnou vodu, jiné nápoje.
Pobyt venku je součástí každého dne, kromě dnů s prudkým deštěm, větrem, či mrazem pod
– 10°C.
Při pobytu venku mají děti možnost volného pohybu. Pro spontánní pohybové aktivity mají děti k dispozici některé Tv nářadí, náčiní a hrací prvky na zahradě MŠ.
Odpolední odpočinek je přizpůsoben individuálním potřebám dětí a kombinován s klidovými činnostmi a individuální cílenou péčí učitelky.
Metodické postupy jsou založeny na prožitku dětí, preferují činnostní učení, využívající manipulaci, experiment, kooperaci, projektové učení i učení spontánní.
Organizační formy jsou kombinovány – skupinové činnosti, frontální činnosti, individuální přístupy.
Kombinace těchto postupů nabízí dětem integrované vzdělávání.
Vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Do naší velké „školní“ rodiny přicházejí i kamarádi se zdravotním znevýhodněním, či speciálními vzdělávacími potřebami. Učíme děti tyto kamarády respektovat, pomáhat jim, spolupracovat s nimi, aby se všichni v MŠ cítili spokojeně a šťastně.
Každé dítě má v MŠ rovnocenné postavení.
Vzdělávání těchto dětí probíhá prostřednictvím individuálního vzdělávacího plánu, ve spolupráci s dalšími odborníky a za využití služeb školského poradenského zařízení.
Vzdělávání dětí mimořádně nadaných
Vzdělávací nabídka pro mimořádně nadané děti je doplněna o další aktivity podporující rozvoj projevených mimořádných schopností, či mimořádného nadání konkrétního dítěte.
Enviromentální vzdělávání
Enviromentální vzdělávání probíhá ve třídách přirozenou cestou a příkladem v rámci celého školního roku. Je obohaceno o výpravy do přírody v různých ročních obdobích.
Další vzdělávací nabídka
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23
1
|
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |